PAW DRUK Sp. z o.o.
realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
„Dotacja na kapitał obrotowy dla PAW DRUK Sp. z o.o.”
Cel projektu: Projekt dotyczy wsparcia przedsiębiorcy w zakresie zapewnienia płynności finansowej oraz wsparcia bieżącej działalności w związku z trudnościami finansowymi, które wystąpiły u przedsiębiorcy wskutek epidemii COVID-19. Pomoc finansowa udzielana na podstawie programu nr SA.57015 (2020/N)
Realizacja projektu: od 01-08-2020 do 31-10-2020
Planowane efekty: Utrzymanie prowadzenia działalności przedsiębiorstwa.
Dofinansowanie projektu z UE: 232 329,75PLN
Nie dalej niż w zeszłym miesiącu prowadziłam rozmowę z Klientem na temat promocji jego firmy. Był on szczególnie zainteresowany wykorzystaniem druków jako nietradycyjnego źródła komunikacji. Zastanów się przez chwilę - druk to w tej chwili nietradycyjna forma promocji. Oto czasy, w których się znajdujemy - królestwo bloggerów, portali społecznościowych, reklamy w telewizji, radiu, artykułów i reklamy na niemal każdej stronie internetowej. Rynek reklamowy wciąż rośnie wraz z coraz większą świadomością na temat możliwości wpływu na decyzje konsumenta.
Dawniej telewizja i radio były jednymi z najpopularniejszych form promocji. Publiczność była od nich uzależniona i stanowiły one skuteczne medium dla sprzedawców, aby dotrzeć do całego kraju. Dziś polscy widzowie mają dostęp do ponad 230 kanałów telewizyjnych, a kolejne 10 wniosków czeka na przyłączenie. Wciąż jednak daleko nam do Wielkiej Brytanii, gdzie kanałów jest około 500.
Fragmentacja mediów i reklamy sprawia, że coraz trudniej przebić się marketerom i skutecznie przekazać wiadomość konsumentowi. Ponadto konsument w tych czasach jest zwykle na zdalnym odstrzeliwaniu zbyt dużej ilości niepotrzebnych dla niego informacji, co jeszcze bardziej utrudnia markom przyciąganie uwagi publiczności. Czy zatem chcę powiedzieć, że marki powinny spojrzeć na druk jak na możliwość, aby uzyskać i utrzymać zainteresowanie konsumentów? Tak, właśnie to chcę powiedzieć.
Zdarza się, że kiedy prowadzę rozmowy z działami marketingu różnych firm słyszę "druk jest martwy". Cóż, piszę ten artykuł, aby właśnie powiedzieć, że marki nigdy nie miały do wykorzystania więcej możliwości w komunikacji drukowanej, niż w tej chwili. Przykładowo, jako firma umieszczamy co miesiąc reklamę w czasopiśmie dla marketerów "Visual Communication". Magazyn jest prawdziwym zderzeniem niesamowitego designu i aktualnych informacji z branży reklamowej. Na ostatnim wydarzeniu (nie przez nas organizowanym) podchodziły do mnie osoby z działu marketingu i opowiadały jak bardzo podobało im się czasopismo (w tym, że zauważyli naszą reklamę) i że nie mogą doczekać się kolejnego wydania (żadna z osób nie wspomniała o cyfrowym odpowiedniku... wszyscy zachwalali druk).
Od wielu medialnych "wyroczni" można usłyszeć, że do 2020 roku większość mediów drukowanych przestanie istnieć. Myślę, że każdy, kto udziela tego typu komentarzy nie do końca rozumie historię mediów. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce Google "The Death of TV" i zobaczyć setki artykułów przepowiadające koniec telewizji, gdzie jej popularność zdaje się nie słabnąć.
1. Druk przykuwa uwagę - Zauważyłeś o ile mniej czasopism i drukowanych biuletynów otrzymujesz pocztą? Nie wiem jak Ty, ale ja zdecydowanie większą uwagę przykuwam do wydrukowanych reklamówek, niż do tych, które przychodzą pocztą elektroniczną. Jest ich po prostu mniej, dlatego więcej czasu poświęcam każdej otrzymanej. Możliwości dla marketerów? Nieograniczone.
2. To, co stare jest nowe jeszcze raz. Portale społecznościowe, treści w Internecie, aplikacje do iPada są częścią dzisiejszego marketingu mix. Ale to, co najbardziej ekscytuje marketerów to oryginalne sposoby komunikacji (można by powiedzieć, że nietradycyjne). Chcą zrobić coś innego... coś nowego. W obecnych czasach komunikacja przez druki staje się komunikacją prestiżową, zaciekawiającą. Druki mogą obrać dowolny kształt i formę, pełnić funkcję reklamowo-informacyjno-praktyczną, a do tego będą się wyróżniać wśród masówki, bo będą 'inne'. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
3. Wzbudza zaciekawienie - Ostatnio natknęłam się na cytat. “The web is where we go to get answers but print is where we go to ask questions.” ("Wchodzimy do Internetu aby uzyskać odpowiedzi, oglądając druki zadajemy pytania".) W Internecie możemy znaleźć odpowiedzi na praktycznie każdy temat, ale skąd mamy wiedzieć jakie pytania zadać? Materiały drukowane to nadal najlepszy środek, który zmusza nas do myślenia nie szablonowo. Ciekawe ulotki, czy wizytówki, designerskie katalogi, standy, które aż prowokują, aby dowiedzieć się więcej o marce to kolejna szansa dla marketerów, aby zaznaczyć i zainteresować swoją marką konsumenta w niestandardowy sposób.
4. Renoma - Drukowanie nadal nurtuje ludzi: Rozmawiałam ostatnio z dziennikarzem, który powiedział, że coraz trudniej jest przekonać ludzi do udzielenia wywiadu, który ma być zamieszczony w Internecie. Wspominając, że wywiad będzie później wydrukowany, zmienia się podejście. Dlaczego? Otóż słowo drukowane jest nadal postrzegane jako bardziej renomowane przez wielu ludzi, niż cokolwiek w Internecie. Jak mówi stare powiedzenie “If someone invested enough to print and mail it, it must be important.” ("Jeśli ktoś zainwestował w druk i wysykę, to musi być ważne.")
5. Dla zapracowanych - Materiały drukowane pozwalają na bycie "offline". Coraz więcej ludzi stara się chociaż na chwilę oderwać się od komputera. Ostatnio słyszałam o trendzie na "niedziele wolne od elektroniki". Oznacza to brak komputera, iPhona, nie dla Xboxa, maili a nawet Facebooka. Z początku bywa trudno, jednak po niedługim czasie okazuje się to niesamowitym doświadczeniem dla wszystkich. Oczy odpoczywają od ekranów, plecy od zgarbionej pozycji przy komputerze. Jeżeli mam rację, wielu klientów ma te same odczucia. Wasza komunikacja poprzez druki może być właśnie tym, czego aktualnie potrzebują.
Z różnych stron słyszę ciekawe stwierdzenia na temat materiałów drukowanych. Postanowiłam sprostować kilka z tych najczęściej pojawiających się mitów i wyjaśnić, dlaczego nie odpowiadają one rzeczywistości.
Mit #1: Materiały drukowane są zbyt drogie - nie jest to prawda, obecnie druki to jedne z najbardziej kosztowo-wydajnych metod promocji.
Mit #2: Konsumenci nie używają drukowanych materiałów - czy poznałeś kogokolwiek, kto nie skusiłby się na darmowe gadżety? Kalendarze, pudełka, notatniki, torby reklamowe, książki, naklejki to produkty, koło których zdecydowana większość konsumentów nie przechodzi obojętnie.
Mit #3: Najlepiej wybrać najtańsze drukowane materiały jakie znajdziesz - co prawda nie ma nic złego w znalezieniu najtańszej oferty, jednak aby materiały odróżniały się od reszty powinny mieć perfekcyjną jakość, którą przy najniższej cenie nie zawsze da się osiągnąć. Zatem postaw nie na najtańszą, a na najkorzystniejszą ofertę.
Mit #4: Inwestowanie w media masowego użytku to lepsze rozwiązanie - w obecnych czasach trzeba trafiać do Klienta personalnie, jeżeli chcesz, żeby wiadomość do niego dotarła. Drukowane materiały to jeden z najlepszych sposobów, aby osiągnąć ten efekt. Pomyśl o zwykłych kartkach pocztowych, które dostajesz na święta. Wolałbyś je otrzymywać w formie elektronicznej lub jako życzenia na stronie internetowej marki "X"? W personalnej komunikacji jest coś, co trudno odtworzyć w cyfrowym świecie.
Mit #5: Nic nowego się nie dzieje w branży poligraficznej - nic bardziej mylnego. Branża poligraficzna ciągle ewoluuje; wystarczy przejść się do dowolnego supermarketu i spojrzeć na opakowania kosmetyków lub standy o najbardziej wymyślnych kształtach.
Mit #6: Wszystkie drukarnie są takie same - ten mit nie mógłby być dalszy od prawdy. W firmie PAW DRUK jesteśmy bardzo dumni z faktu, że wyróżniamy się w branży jakością, poziomem innowacji i obsługą naszych Klientów na najwyższym poziomie. Dowodem na to są posiadane przez nas liczne referencje.
Mit #7: Materiały drukowane szybko się niszczą - o ile będziesz inwestował w jakość wykonania, katalogi, pudełka, standy i wiele innych materiałów promocyjnych będą się świetnie prezentowały i wyróżniały firmę na tle konkurencji.
Mit #8: Mój biznes nie będzie czerpał korzyści z drukowanych materiałów - drukowane materiały promocyjne mogą obrać dowolny kształt, a uszlachetnione tłoczeniami, lakierowaniem lub hotstampingiem będą wyróżniały się z tłumów przeciętnych, niezauważalnych, masowych form promocji.
Artykuł zainspirowany rozważaniami Joe Pulizzi z Content Marketing Institute.
W naszej ofercie proponujemy wszelkiego rodzaju materiały POS, takie jak:
— espozytory
— displaye
— standy
— totemy
— wyspy ekspozycyjne
— hangery
— wobblery
— opakowania
— gadżety
Dysponujemy możliwością wycinania z takich materiałów jak: kartony, tektury, tektury lite, płyty piankowe, tektury grube tzw. plastry miodu, materiały MDF, płyty kompozytowe na bazie aluminium, pleksi, tworzywa sztuczne, materiały samoprzylepne, tworzywa sztuczne o strukturze falistej, drewno, cienkie aluminium, fornir i wiele innych.
Możemy po prostu:
— wyciąć dla Państwa już gotowy projekt
— zaproponować rozwiązanie gotowe czekające na wykorzystanie w naszej bazie produktów lub
— przygotować dla Państwa coś całkiem nowego i oryginalnego.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani naszą ofertą, zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego. Wspólnie będziemy mogli ustalić rozwiązanie indywidualnie dopasowane do Państwa oczekiwań i potrzeb.
Nasz dodatkowy atut to ponad 30-letnie doświadczenie w dziedzinie druku, projektowania i kreacji.
Uruchomiliśmy w naszej firmie dział druku cyfrowego. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszego sytemu możemy zaproponować Państwu bogatą paletę nowych produktów i usług. Wdrożona przez nas technologia zapewnia m.in.: